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Probably one of the most unusual designer collaborations so far is that of Starbucks and Rodarte, the clothing and accessories brand founded by sisters Kate and Laura Mulleavy.
In their 7 years of operation, Rodarte have scored prestigious awards including the 2008 CFDA Swarovski Emerging Womenswear Designer Award and the 2008 Swiss Textiles Award. More recently they were nominated by the Broadcast Film Critics Association for their ballet costumes designs for the film Black Swan.
The limited edition collection that the Mulleavy sisters will design will be launched on November 13.
What can you expect from this collaboration? I would love to tell you that we will find a range of fabulous statement tops and geometric prints skirts next to our venti frapuccinos.
However, the collection is more adapted to the immediate needs of Starbucks’ regular coffee-lover audience. It will include designed gift-cards, tote bags, cup sleeves, and mugs.
That is, even though the collection is still exciting for us, Rodarte lovers, no never-ending-lines-of-fashionistas-in-the-cold are expected to be seen by 5 a.m November 13, at any Starbucks locations.
In an interview with AP, the Mulleavy sisters expressed their excitement about this type of collaboration work.
In the same interview, Starbucks’ vice-president of Category Brand Management, Samie Barr, stated that “this project marks Starbucks’ first foray into fashion”, putting the company “on the map as a true inspirational gifting destination”.
Even though I would have preferred a dress, I am still excited about a visit to Starbucks on November 13 to get myself a lovely tote bag and a mug with Rodarte’s signature pixelated checkerboard pattern.
See you there?
AL
Rodarte para Starbucks. En serio.
Probablemente una de las colaboraciones más extrañas hasta el momento sea la de Starbucks y Rodarte, la marca de ropa y accesorios fundada por las hermanas Kate y Laura Mulleavy.
A lo largo de los más de 7 años de existencia, Rodarte ha sido galardonada con prestigiosos premios, incluyendo el “2008 CFDA Swarovski Emerging Womenswear Designer Award” y el “2008 Swiss Textiles Award”. Más recientemente su trabajo fué nominado a un galardón de la Broadcast Film Critics Association por la película Black Swan.
La línea de productos de edición limitada que diseñaran las hermanas para Starbucks, estará disponible a partir del 13 de Noviembre.
¿Qué puedes esperar encontrar? Me encantaría poder decirte que tendremos a nuestra disposición una colección de fabulosos tops “statement” y faldas de estampados geométricos junto a nuestro frapuccino “venti”. No obstante, la colección está más adaptada a las necesidades inmediatas del amante de café asiduo de Starbucks. Incluirá tarjetas de regalo, bolsas, protectores de vasos y tazas de diseño.
Es decir, aunque la colección siga siendo emocionante para los admiradores de Rodarte, no se esperan ver colas interminables de fashionistas pasando frío a las 5 de la mañana del 13 de noviembre a las puertas de ningún Starbucks.
En una entrevista con AP, las hermanas Mulleavy expresaron su apreciación por proyectos de colaboración de este tipo.
En la misma entrevista Samie Barr, vice-presidente de Category Brand Management de Starbucks, aseguró que “ésto marca el comienzo de la colaboración de Starbucks con la moda” … “poniéndola en el mapa como destino de inspiración para compra de regalos”.
Aunque yo hubiera preferido un vestido, sigo planeando una visita a Starbucks el 13 de noviembre para regalarme una fabulosa bolsa y una taza con el característico estampado de cuadros pixelados de la firma.
¿Nos vemos allí?
AL
Yes, a dress would have been very nice!! Or anything a little less disposable! Still, it will certainly do something for takeaway coffee!!
@stylewaffle Right? It certainly will. Hopefully next time we’ll see a larger collection.